A hatvanas évek elején a Magyar Néphadseregben a lövészegységek páncélvédettségének javítását tervezték. Az ezt szolgáló, előzetesen elfogadott magyar igényeket a külföldi partnerek az egyeztetések során törölték. A gyártást hazai erővel kellett megoldani. Ez annál is inkább célszerű volt, mert a szocialista blokkon belül erősödtek a törekvések a magyar gépjárműgyártás leépítésére. Mivel a fejlesztők már a felderítő úszó gépkocsi (D-442 FUG) születésekor számoltak annak felfegyverzésével így annak bázisán fejlesztették ki a D-944 páncélozott szállító harcjárművet, röviden PSZH-t.
A gépjármű az alaptípushoz képest új szervokormányt, eltérő gumiabroncsokat, új fékrendszert, mellső differenciálzárat és nagyobb üzemanyagtartályt kapott. Az alaptípusból kihagyták a mankókereket a hidraulikával együtt, az alsó vészkijáratot, a fűtőradiátort és a kéziszivattyút. Ellátták infravörös éjjellátó berendezéssel, valamint a kerekek légnyomását szabályozó rendszerrel, emellett teljes körű atom-, biológiai- és vegyi (ABV) védelemmel. Az eredmény egy úszóképes, páncélozott jármű lett, amelynek a fegyverzete a körbeforgó toronyban helyezkedik el. A ki- és beszállásra a jármű két oldalán egy-egy kifelé, alsó és felső részre osztottan nyitható ajtó szolgál. A rajparancsnok vagy szakaszparancsnok elöl, a vezető mellett ül, hátul a deszanttérben a hat katona, előttük-fölöttük a toronyban a toronylövész.
A D-944 PSZH sorozatgyártását 1970-ben kezdte a RÁBA Magyar Vagon- és Gépgyár. A gyártás 1980-as leállításáig 2848 db készült. A Határőrség is alkalmazta. Az NDK részére 1363 db-ot, Iraknak 150 db-ot szállítottak. Sajnos, a jármű többször tervezett modernizálása elmaradt, megbízhatósága – amin a jobb minőségű alkatrészek, kisebb módosítások sokat javíthattak volna – gyakran kivánnivalókat hagyott maga után. Az NDK készleteket a helyi határőrség kapta meg, de ott sem vált be a típus, ezért többszáz darab Dél-Jemenbe került, ahol rövid időn belül használhatatlanná vált a karbantartásra nagyon érzékeny jármű. Az Iraknak átadott PSZH-k az 1991-es Öbölháborúban már nem kaptak szerepet.
Technikai adatok:
Tömeg: 6,7 t
Hosszúság: 5,7 m
Szélesség: 2,5 m
Magasság: 2,3 m
Legnagyobb sebesség szárazföldön: 80 km/h
Legnagyobb sebesség vízen: 9 km/h
Szállítható személyek száma: 9 fő
Gyártó: RÁBA
Fegyverzete: 1 db 14,5 mm-es KPVT géppuska;
1 db 7,62 mm-es KGKT géppuska